Online programma “Help, ik word werkgever!”
Zo simpel en succesvol mogelijk je eerste werknemer aannemen en behouden
In mijn programma neem ik je 4 maanden bij de hand en leer ik je álle stappen om een goede werkgever te worden, zodat jij alle kennis en vaardigheden in huis hebt om de juiste mensen te vinden en te behouden.
Het gaat zó goed met je bedrijf dat je personeel kunt gaan aannemen. Supergoed! Maar waar begin je?
Hoe vind ik de juiste werknemer die in mijn bedrijf past?
Hoe zorg ik ervoor dat ik het beste uit mijn werknemer haal?
Je wilt niet maar wat aanrommelen en later met juridische problemen zitten
We zijn allemaal bekend met de werkwijze van ondernemers. We willen snel antwoord of advies. Gewoon even iets typen in Google / ChatGPT, kopiëren en klaar 😉. Ik begrijp het. Maar als het gaat om juridische zaken, kan dit leiden tot vervelende situaties.
Zo is het mogelijk dat je, als gevolg van een verkeerde proeftijd in de arbeidsovereenkomst, een lange tijd vastzit aan een werknemer. Ook verkeerde stappen in de begeleiding van een zieke werknemer kunnen resulteren in een loonsanctie door het UWV. In dit geval geldt het gezegde “goedkoop is duurkoop”.
Ik vertel je alles wat je moet weten én ik check al je documenten
In het programma leer je alles wat je moet weten om een goede werkgever te worden. Ik deel je al mijn kennis en in de online omgeving staat álle informatie die jij nodig hebt zowel in podcast als geschreven. Inclusief alle templates die je nodig hebt bij ieder onderwerp. De modules zijn allemaal opgedeeld in behapbare hoofdstukken, zodat je makkelijk lessen kwijt kunt in jouw volle agenda.
Van het werven van je eerste werknemer tot het maken van een juiste vacaturetekst, het opstellen van een arbeidsovereenkomst, onderhandelen over arbeidsvoorwaarden, het uitvoeren van een risico inventarisatie en nog veel meer!
Dit programma is geschikt voor jou als jij je herkent in het volgende
Je hebt ambitie om te groeien
Van zelfstandige zonder personeel naar een werkgever met één of meer werknemers. Je hebt besloten dat je een werknemer in dienst wilt nemen of hebt dit net gedaan.
Je wilt niet alles uitbesteden
Je wilt zelf de controle wilt hebben over jouw arbeidsrechtelijke verplichtingen, in plaats van alles uit te besteden aan externe partijen. Je wilt jouw kennis over arbeidsrechtelijke regels en verplichtingen vergroten.
Je wilt alles gelijk goed regelen
Je streeft naar goed werkgeverschap en wilt vanaf het begin de zaken goed regelen. Je kiest voor de beste oplossing, niet de goedkoopste. Je begrijpt dat het opbouwen van een stevige basis tijd en energie vergt. Die investering doe je graag.
“Chantal heeft ons uitstekend geholpen met juridisch advies in een personeelszaak en heeft alles tot in de puntjes geregeld.”
Dankzij haar expertise en snelle communicatie is de zaak succesvol verlopen. Als je op zoek bent naar HR- en juridisch advies, dan is Chantal absoluut de juiste persoon om mee samen te werken!
Mark Venema, Watch4Media
De inhoud van het programma
In mijn besloten online omgeving krijg je toegang tot 10 online modules, waarin je alles leert om te ondernemen vanuit goed werkgeverschap. Inclusief alle benodigde documenten!
Module 1: Wie heb je nodig in je bedrijf
- Hoofdstuk 1. Maak inzichtelijk wat je nodig hebt voor je bedrijf
- Hoofdstuk 2. De juiste mindset en overtuigingen om met personeel te werken
- Hoofdstuk 3. Maak je bedrijf klaar voor groei
- Hoofdstuk 4. Definieer je visie en ambities voor de toekomst
- Bonus: Verkenning van contractopties: Welke contractsoort past bij jou?
Module 2: Het zoeken en selecteren van je werknemer
- Hoofdstuk 1. Het opstellen van een goeie vacaturetekst
- Hoofdstuk 3. Het plaatsen van je vacature. Bereik het juiste publiek
- Hoofdstuk 4. Selecteer de beste sollicitanten: CV-screening en voorselectie
- Hoofdstuk 5. Het succesvol voeren van sollicitatiegesprekken
- Hoofdstuk 6. Double check, het belang van referenties
Module 3: De Arbeidsvoorwaarden
- Hoofdstuk 1. Is er een cao van toepassing op je bedrijf?
- Hoofdstuk 2. Zorg voor een eerlijk en concurrerend salarisaanbod
- Hoofdstuk 3. Werk-privébalans met vakantiedagen
- Hoofdstuk 4. Het bieden van vergoedingen en faciliteiten
- Hoofdstuk 5. De moderne werkplek en thuiswerken
- Hoofdstuk 6. Opleiding en ontwikkeling van je werknemer
- Hoofdstuk 7. Zorg voor de toekomst: Een pensioenregeling
- Bonus: Leg afspraken vast in een personeelshandboek
Module 4: Het opstellen van de arbeidsovereenkomst
- Hoofdstuk 1. Hoelang duurt de arbeidsovereenkomst?
- Hoofdstuk 2. De proeftijd: Een kennismakingsperiode
- Hoofdstuk 3. Het salaris, aantal uur per week en werktijden
- Hoofdstuk 4. Regels voor beëindiging van de overeenkomst
- Hoofdstuk 5. Relatie- en concurrentiebeding: bescherming bedrijfsbelangen
- Hoofdstuk 6. Aanzeggingen en overige bepalingen
Module 5: Een juiste (loon) administratie
- Hoofdstuk 1. Registratie als werkgever
- Hoofdstuk 2. Vereiste informatie werknemer voor loonheffing
- Hoofdstuk 3. Het opzetten en bijhouden van de (loon)administratie
- Hoofdstuk 4. Het personeelsdossier: Belangrijke documenten en privacyaspecten
Module 6: Verlof en vakantie
- Hoofdstuk 1. Een overzicht van de verschillende soorten verlof
- Hoofdstuk 2. Wettelijk en bovenwettelijke vakantiedagen
- Hoofdstuk 3. Proces aanvragen en goedkeuren van verlof en vakantie
- Hoofdstuk 4. Urenregistratie verlof en vakantie bijhouden
- Hoofdstuk 5. Vakantieplanning en – beleid
- Bonus: Uitbetalen van vakantiedagen bij het eindigen van het dienstverband
Module 7: Verschillende verzekeringen
- Hoofdstuk 1. Verplichte verzekering: Werknemers- en volksverzekeringen
- Hoofdstuk 2. Verstandige verzekeringen die je kan afsluiten
- Hoofdstuk 3. Vergeet het pensioenfonds niet
Module 8: Zorg voor goede arbeidsomstandigheden
- Hoofdstuk 1. De basis uit de Arbeidsomstandighedenwet
- Hoofdstuk 2. De risico-inventarisatie- en evaluatie (RI&E)
- Hoofdstuk 3. Arbobeleid op de werkvloer
- Hoofdstuk 4. Hoe creëer je een veilige werkomgeving
Module 9: Help, mijn werknemer is ziek!
- Hoofdstuk 1. Aansluiten bij een arbodienst
- Hoofdstuk 2. De ziekmelding
- Hoofdstuk 3. De rechten en plichten van werkgever en werknemer
- Hoofdstuk 4. Maak vooraf duidelijke afspraken
- Hoofdstuk 5. De loondoorbetaling
- Hoofdstuk 6. Stappenplan tijdens het re-integratie traject
- Hoofdstuk 7. De ziekmelding
- Hoofdstuk 8. Begeleiding en ondersteuning van de zieke werknemer
Module 10: Verwelkom de werknemer
- Hoofdstuk 1. Praktische zaken voor de komst van je werknemer
- Hoofdstuk 2. Het belang van een warm welkom
- Hoofdstuk 3. Het inwerken van je werknemer
- Hoofdstuk 4. Einde proeftijdgesprek en evaluatiemomenten
- Hoofdstuk 5. Begeleiding en ontwikkeling van de werknemer
BONUS module: Mindset van een werkgever
- Hoofdstuk 1. Leren loslaten en vertrouwen
- Hoofdstuk 2. Fouten maken mag
- Hoofdstuk 3. Opbouwen van een goede werkrelaties
- Hoofdstuk 4. Inspirerend leiderschap
Na het volgen van mij programma heb jij niet alleen een beter begrip van goed werkgeverschap. Je hebt hierna ook:
Nieuwe kennis en vaardigheden
Je pakt vanaf nu zelf personeelszaken op. Je weet wat je doet en bespaart geld op het uitbesteden hiervan.
Geen stressvolle Google sessies meer
Je hoeft niet meer iedere vraag van je werknemer op te zoeken in Google. Je kan vertrouwen op je eigen kennis.
Toegang tot belangrijke documenten
Alle gecontroleerde (juridische) HR-documenten die je nodig hebt binnen jouw bedrijf binnen handbereik.
Een effectieve inwerkperiode
Je hebt nagedacht over de inwerkperiode en hoe je jouw werknemer welkom kan laten voelen en hem een goede start kan bieden.
Kennis om zelf arbeidsvoorwaarden te bepalen
Zonder telkens opnieuw externe hulp in te hoeven schakelen en onzeker te zijn over wat er is opgesteld.
Tevreden werknemers
Omdat jij hebt nagedacht over het werkgeverschap en hen alle handvatten biedt die zij nodig hebben om zich te kunnen ontwikkelen in jouw bedrijf.
De investering voor het online programma ‘Help, ik word werkgever!’ doe je in 4 maandtermijnen van € 1.495,- excl. BTW
“Top ervaring met Chantal mogen ervaren”
Als horeca-ondernemer is er vaak weinig tijd en een druk bestaan. Chantal heeft voor ons in No-time een inventarisatie gemaakt voor de RI&E en het Arboplan.
Ze weet als geen ander hoe ze met druk bezette ondernemers om moet gaan en zet alle mogelijke communicatie middelen in om de informatie die ze nodig heeft te vergaren.
Complimenten over je werkhouding, werkethiek, kundigheid en het perfect afgeleverde werk!
Een samenwerking met jou kan ik iedereen aanraden!
Petra Akkermans, De Heerlijkheid Grandcafé & Restaurant
Hoe werkt het dan precies?
Alle modules in podcast en tekst
Je hebt de keuze om wekelijks toegang te krijgen tot één module, zodat je de informatie geleidelijk kunt opnemen, of om alles in één keer beschikbaar te hebben. Elk hoofdstuk biedt de informatie zowel in tekst als in podcast.
3 video calls met mij
We hebben 3 een-op-een video calls: een kickoff om je op weg te helpen, een afsluitend gesprek om te zorgen dat je zelfstandig verder kunt en een derde call die we tijdens de kickoff plannen.
Hulplijn gedurende het gehele programma
Ik sta 4 maanden lang voor je klaar als persoonlijke hulplijn en mag je me altijd een e-mail sturen of een WhatsApp bericht. Ik zorg dat je binnen 2 werkdagen een antwoord hebt. Je hoeft dus nooit lang te wachten op de ondersteuning die je nodig hebt.
Templates van alle benodigde documenten
De modules bevatten een uitgebreide verzameling (juridische) HR-documenten voor verschillende onderdelen. Zorgvuldig opgesteld zodat je dit eenvoudig kan aanpassen aan jouw situatie. Dit bespaart je veel tijd en energie!
Checklists en overzichten per module
In iedere module zitten meerdere checklists, overzichten en visuals om het jou zo makkelijk mogelijk te maken. Hierdoor heb jij gemakkelijk naslagwerken bij de hand. Denk aan een overzicht van alle contractvormen met voor- en nadelen of een tijdlijn met verlofmogelijkheden bij zwangerschap en bevalling.
Juridische controle op al je ingevulde documenten
Om het je nóg gemakkelijker te maken mag je bij twijfel je ingevulde document uit het online programma naar mij sturen om nog een keer juridische te laten controleren. Op die manier maak ik het nog gemakkelijker voor jou om zeker te zijn dat je documenten volledig juridisch in orde zijn.
Ik ben Chantal en met dit programma help ik jou om nú een goede fundering te leggen
Als arbeidsrecht jurist en HR consultant zie ik regelmatig de problemen die ontstaan als de basis van een bedrijf niet op orde is. Als er bijvoorbeeld geen beleid is voor verzuim of arbeidsomstandigheden, omdat dit een essentiële basis vormt voor verdere groei, zoals duurzame inzetbaarheid.
Als een bedrijf groeit in het aantal werknemers, wordt het steeds lastiger om wijzigingen door te voeren in regelingen en protocollen. Niet alleen omdat individuele werknemers mogelijk betrokken moeten worden, maar ook omdat er al een bedrijfscultuur is ontstaan die moeilijker te doorbreken is.
Ik ben mijn eigen bedrijf gestart met de visie dat werknemers de drijvende kracht zijn achter een succesvol bedrijf. Ze verdienen een werkplek waar ze zichzelf kunnen zijn, zich veilig voelen en plezier hebben in hun werk. Ik help startende werkgevers om dit te creeren voor hun werknemers. Met optimale werkomstandigheden onderscheid je jezelf ook nog eens van de concurrent. Ik zeg een win-win situatie!
Chantals hulp maakte alles voor mij veel meer behapbaar!
Chantal weet vanuit de wet- en regelgeving precies wat verplicht is en over welke zaken wij na moesten denken. Ik heb haar bestookt met vragen en zij heeft mij in duidelijke, informele taal alles uitgelegd wat ik wilde weten.
Lisanne de Laat, Thuishulp Breda
Ja, ik wil een goede werkgever worden!
In 4 maandelijkse termijnen*
€ 1.495,- excl. BTW
Het meest complete programma
Alle HR templates die je nodig hebt
Hulplijn gedurende het gehele programma
Veel checklists, overzichten en visuals
*Het is ook mogelijk om € 5.980,- excl. BTW in een keer te betalen.
Veelgestelde vragen
Wanneer start en eindigt het online programma?
Je kan op ieder gewenst moment starten. In de basis duurt het programma 4 maanden, maar je kunt hem in je eigen tempo volgen. Dus als je wilt, kan je binnen een week klaar zijn. Je houdt 12 maanden toegang tot alle content.
Ik heb al een aantal werknemers in dienst. Heeft dit programma dan nog waarde voor mij?
Dit programma is specifiek gericht op startende werkgevers met 0 tot 10 werknemers. Als je meer dan 10 werknemers in dienst hebt én je hebt je basis al op orde, dan heb je mogelijk geen behoefte aan dit programma.
Merk je dat je basis nog niet staat of wil je meer kennis opdoen? dan kan dit programma zeker geschikt zijn voor jou. Het biedt de mogelijkheid om specifieke onderwerpen aan te pakken en verdere kennis op te doen om je bedrijf nog beter te laten groeien.
Hoelang houd ik toegang tot de online omgeving?
Hoeveel tijd kost het?
Je kan hem in je eigen tempo volgen. Sommige klanten bekijken alles in 2 dagen, anderen kiezen voor één ochtend in de week. In totaal heb je zo’n 15 uur aan video’s/ podcast, meer dan 20 formats en checklists en 3 calls van een uur, verspreid over 4 maanden.
Houd daarnaast rekening met het in de praktijk toepassen. Dit programma is voor de ondernemer die het goed wil doen en het wil begrijpen. Dit vergt enige tijd en inspanning van je.
Ik weet niet of ik hier wel tijd voor heb?
Je hebt twee opties om met dit programma om te gaan. Je kunt ervoor kiezen om een heel weekend vrij te plannen en alles in één keer door te nemen. Als alternatief kun je ook gedurende de week af en toe een uur vrijmaken om ermee aan de slag te gaan.
Het programma biedt hoofdstukken in zowel video- als podcastformaat. Dit betekent dat je ze ook kunt beluisteren terwijl je onderweg bent of ergens moet wachten. Op die manier kun je de informatie tot je nemen op een manier die het beste bij jouw agenda en voorkeuren past.
Kan ik ook in 1 keer betalen?
De investering is 4 maandtermijnen van € 1.495,- excl. BTW.
Het is uiteraard mogelijk om € 5.980,- excl. BTW in een keer te betalen.
Ik heb een andere vraag
Stuur dan gerust een email naar chantal@wetenswaardig-hr.nl